Visit in Litomyšl - 30.06. - 02.07.2023

Our Erasmus Project wrapped up with a visit to Litomyšl of a delegation of teachers from Triesdorf during the Smetana Festival. This was a good occasion for the headmasters of our respective schools, M. Ivo Jiránek and M. Gernot Helmreich, for personal exchange as regards the future of our school partnership. Under the guidance of M. Jiranek, we visited the Střední škola zahradnická a technická school. The extensive school premises boast impressive state-of-the-art facilities in the areas of machines, gardening and exotic animals. Inspired by this, we planned a continued cooperation between our schools, within the framework of an Erasmus+ Accreditation.

Visit from Litomyšl at the Johannitag in Triesdorf - 25.06.2023

The Czech students explored and discovered the area and the offers at the Johannitag, accompanied by a group of German students. While Ms Penazova attended the official festivites of the 175-year anniversary of the Triesdorf education centre, M. Köhn, Ms Bittl and Ms Woigk accompanied the teachers Vendula Staňková and Lukáš Staněk through the agricultural fair grounds. In the school building of the FOS Triesdorf our Erasmus+ Project presented itself to the visitors on billboards. The Triesdorf choir and the FOS Triesdorf Band were also performing, captivating the visitors with their excellent music.

Besuch aus unserer Partnerschule Litomysl 12.06. - 15.06.2023

Im Rahmen unserer Schulpartnerschaft durften wir in diesem Schuljahr zum zweiten Mal Schüler aus dem tschechischen Litomysl bei uns begrüßen. Sie verbrachten die Woche im Frankenland mit zahlreichen Aktivitäten. Bereits am Tag der Anreise, Montag, den 12.06.2023 stand abends ein Spieleabend in unserer Schule auf dem Programm – wie könnte man sich besser kennenlernen? Am Dienstag hieß es dann zunächst „Welcome to Triesdorf“, unsere tschechischen Freunde besuchten den Englischunterricht bei Herrn Köhn, um im Anschluss bei einer Führung durch Triesdorf vor allem das Zentrum für Energie und Landtechnik genauer kennenzulernen – für die landmaschinenbegeisterten jungen Männer sicher ein Highlight! Den darauffolgenden Tag verbrachten unsere Schüler*innen gemeinsam mit unseren Gästen in Nürnberg. Am letzten Tag wurden der Altmühlsee und die Vogelinsel erkundet. Im Anschluss nahmen die tschechischen Schüler an unserem Lupinentag teil und durften sowohl Leckeres aus Lupinen verkosten als auch, begleitet von Frau Kemmner, auf dem Versuchsacker der Landwirtschaftlichen Lehranstalten den Fortschritt des diesjährigen Lupinenanbaus erkunden. In toller Atmosphäre klang der Besuch am Donnerstagabend im Biergarten des „Quasimodo“ aus. Wir freuen uns schon auf ein Wiedersehen!